Har du sett något du gillar på hemsidan - Fyll i formuläret eller Skicka ett email
Så här fyller du i formuläret nedan:
Namn, E-post adress och ett meddelande om vad du är intresserad av att köpa och hur mycket - önskad längd i decimeter eller skriv FQ om det gäller en Fat Quarter = 45x55 cm. Alla metervaror säljs i hela decimeter
(10 cm, 20, cm, 30 cm osv.) och minsta klipp är 1 decimeter/10 centimer.
Eller skicka ett email till info@nallerina.se med din beställning och adressuppgifter. Glöm inte meddela hur du vill betala.
Vi återkommer med besked om det finns inne och kostnader. Vi besvarar din beställning med email eller sms.
Betala aldrig innan du fått ett svar från Quilt Nallerina att önskad vara finns inne samt totala kostnader !
Betalar gör du med Swish, Faktura till bankgiro eller Kredit-/Bankkort via säker länk från iZettle. Faktura skickas utan fakturaavgift och du får 14 dagar på dig att betala. Om du vill ha faktura behöver du dela ditt personnr med oss. Vi förvarar alla dina uppgifter säkert och delar inte några uppgifter med annan part.
Vi skickar fraktfritt på order över 600 kr inom Sverige.
Vi skickar med Postnord direkt hem i brevlådan (m det är möjligt) och spårbart på allt som väger över 100 gram.
Fraktfritt gäller inte för mer än två limspray som räknas som farligt gods om jag skickar fler flaskor, tyg/vadd i som sitter kvar på rullen eller Hobbs 80/20 samt bomullsvadd i så stor mängd att det blir skymmande paket (mängden beror på övrig beställning - fråga gärna innan).
Om du inte fått paketet kan det bero på att Postnord har ändrat sina villkor för leveranser och har numera har upptill 5 dagar på sig att leverera. Postnord levererar endast på vardagar och i vissa områden bara varann dag. Inget levereras på helger eller under högtider. Vi packar så fort vi kan oftast går försändelsen iväg inom 1-3 dagar, men ibland kan det ta några fler dagar om vi är bortresta över helgen eller vi har en kampanj som ökar antalet beställningar.
Om du inte fått någon avi titta först i skräpposten i din email efter Postnords avisering och om du fortfarande inte fått någon email, hör av dig via email till oss. Tyvärr missar ofta Postnord att avisera kunderna trots att paketet kommit fram och ligger på utlämningsstället och väntar.
Du kan läsa mer under Köpvillkor längre ner på sidan.
Om du har frågor eller andra kommentarer kan du alltid skriva ett email direkt till info@nallerina.se eller nallerina@gmail.com eller ringa Mona 0725-717170 eller Janne 073-5041030
Shop from another EU country
We can ship to another EU country. You can pay with Paypal and we send with a delivery company to the lowest cost.
You pay for the delivery cost and Paypal costs. Contact us for more information on email info@nallerina.se
Köpvillkor
Så här handlar du hos Quilt Nallerina !
Om du vill handla fyller du i formuläret ovan. Vi meddelar via email/sms om önskade varor och mängd finns inne.
Vi räknar ut ditt pris inkl. ev. rabatter och ev. porto kostnader
Det är viktigt att du inte betalar in några pengar innan du fått svar om totala kostnaden.
Bilder och text på hemsidan
Vi jobbar hårt för att hemsidan ska vara uppdaterad med rätt information, priser och tydliga bilder. Vi reserverar oss för att text och pris kan vara fel ibland. Tyvärr är tryckfelsnisse framme ibland och texten kan vara felaktig eller priserna kan ha blivit helt fel. Om det är galet billigt eller verakr helt fel text fråga gärna innan du beställer så du vet vad som gäller. Vi är tacksamma om du meddelar felaktigheter du ser på hemsidan, det är lätt att bli hemblind.
Bilderna på hemsidan kommer för det allra mesta direkt från leverantören. Tyvärr visas inte färgerna lika via datorer, plattor eller mobiler. Färger kan visas helt rätt via en dator och helt galet fel via en annan. Det kan vi inte göra något åt. Om du är osäker på färgen, fråga oss innan du köper något. Vi hjälper gärna till och matchar tyger.
Priser
Moms ingår i alla priser med 25 % eller 6% för pappersprodukter. Vi reserverar oss för felaktiga priser.
Betalningsalternativ
Du kan betala med Swish, Bankgiro, Beloppet betalas in på swish eller bankgiro innan vi skickar dina varor.
Faktura 14-dagar eller Kredit-/Bankkort. Faktura kan skickas om beloppet är minst 300 kr och du får 14 dagar på dig att betala. För faktura alternativet behöver vi ditt personnr. Om det är en stor beställning kan det krävas delbetalning på faktura.
Du kan också betala med kredit/bankkort via en säker länk som skickas från iZettle. Betalningsalternativ anges i köpformuläret.
Om du vill hämta i butiken kan du betala med swish eller bankkort i butiken.
Leveranstid
Om varorna finns inne skickar vi din leverans inom 1-3 dagar (om det inte finns annan information om semester eller liknande på hemsidan). Tänk på att även om vi skickar inom 1 dag kan din leverans ta upp till en vecka för Postnord att leverera. Postnord har numera en vecka på sig att leverera brev och paket.
Om varorna inte finns inne eller om det är väntetid meddelas alltid köparen och möjlighet finns att tacka nej till köpet.
Om du inte fått paketet - kan det bero på att Postnord har ändrat sina villkor för leveranser och har numera har upptill 5 dagar på sig att leverera. Postnord levererar endast på vardagar och i vissa områden bara varann dag. Inget levereras på helger eller under högtider. Vi packar så fort vi kan oftast går försändelsen iväg inom 1-2 dagar, men ibland kan det ta några fler dagar om vi är bortresta över helgen eller vi har en kampanj som ökar antalet beställningar.
Om du inte fått någon avi men vet att paketet är på väg - titta först i skräpposten i din email efter Postnords avisering och om du fortfarande inte fått någon email, hör av dig via email till oss. Tyvärr missar ofta Postnord att avisera kunderna trots att paketet kommit fram och ligger utlämningsstället och väntar.
Leveranssätt
Om du handlar för mer än 600 kr skickar vi utan kostnad till dig. Vi skickar då med antingen brevporto eller "Skicka lätt" tjänsten via Postnord, För avisering behöver du lämna mobilnummer eller e-postadress vid beställning. Ditt paket hämtar du enkelt och bekvämt hos ditt närmaste ombud.
Vi väljer alltid det billigaste alternativet för dig som kund. Kostnad tillkommer enligt avgiftstabell. Inga andra avgifter tillkommer. Mindre försändelser som inte har högt värde skickar vi med lägsta brevporto för 50 gram och 100 gram.
Om det är tyngre varor eller mer skrymmande som vadd skickar vi med Postnords "Skicka lätt" tjänst. Paketet blir då spårbart och det kan lämnas ut direkt i brevlådan om det är max 1 kg och brevlådan är tillräckligt stor. Övriga paket hämtas hos Postnords utlämningsställe (så nära din adress som är möjligt). Utlämningsstället skickar ut ett meddelande antingen via sms eller email när paketet anlänt till dem och finns att hämta.
Quilt Nallerina ansvarar inte för Postnords slarv om paktet inte kommer fram, men hör gärna av er till oss så hjälper vi er att spåra paketet och felanmäla till Postnord om det behövs.
Eventuell fraktkostnaden får du via email/sms samtidigt som vi meddelar dig om varorna finns inne. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Reklamation och returrätt
Om det är fel på varan eller du har fått fel vara får du alltid en ny produkt eller skälig ersättning. Obs: Hör alltid av dig till oss innan du returnerar.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Det gäller dock inte vid specialbeställda varor eller klippt metervara. Du betalar själv för returfrakten och den frakt vi haft för att skicka till dig.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se.
Du får inte ha börjat klippa eller sy i tyget !!! Obs: Hör alltid av dig till oss innan du returnerar.
Om du inte hämtar ut ditt paket utan att meddela oss om varför, debiterar vi dig samtliga fraktkostnader, dvs den egentliga fraktkostnaden samt ev. avgifter för att få paketet skickat tillbaka till oss.
Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan.
Det är bra om du också berättar för oss om ev. skada och reaktionerna från transportföretaget.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter som namn, adress, telefonnr och email hanteras i enlighet med gällande bestämmelse i GDPR från EU regulationen. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till andra företag utan ditt samtycke och vi sparar inga uppgifter till dig i register. Namn, adress, telefonnr mm i email finns kvar så länge du handlar av oss under ett år. Uppgifter/Email äldre en ett år tas bort.
Kundsupport och övrig information
För frågor rörande sortiment, betalningar, leverans mm kontakta oss på info@nallerina.se
Företagsuppgifter:
Spånga Quilt Nallerina
Drevkroken 50
163 54 Spånga
Mona 072 571 71 70
info@nallerina.se eller nallerina@gmail.com